UCHWAŁA Nr VIIIk/XXIX/418/2021 RADY MIASTA WEJHEROWA z dnia 21 grudnia 2021 r. w sprawie uchwalenia ?Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2022?
Uchwała Nr VIIIk/XXIX/418/2021
Rady Miasta Wejherowa
z dnia 21 grudnia 2021 r.
w sprawie uchwalenia ?Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2022?
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2021 r. poz. 1372 z późn. zmianami) oraz art. 10 ust. 3 i art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 29 lipca 2005 roku o przeciwdziałaniu narkomanii (tekst jednolity Dz. U. z 2020 roku poz. 2050 z późn. zmianami) oraz uchwały Nr VIIIk/XXIX/402/2021 Rady Miasta Wejherowa z dnia 21 grudnia 2021 roku w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Miasta Wejherowa na rok 2022
Rada Miasta Wejherowa
uchwala, co następuje
§ 1. Uchwala się ?Gminny Program Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2022?, zwany dalej Gminnym Programem, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2. Wykonanie Gminnego Programu powierza się:
1. Prezydentowi Miasta Wejherowa.
2. Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
§ 3. Prezydent Miasta przedkłada Radzie Miasta raport z realizacji Gminnego Programu do dnia 31 marca roku następującego po roku, którego dotyczy raport.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
|
Załącznik do uchwały Nr VIIIk/XXIX/418/2021
Rady Miasta Wejherowa
z dnia 21 grudnia 2021 r.
"Gminny Program Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2022"
I. Cel główny Gminnego Programu.
Ograniczanie używania narkotyków i związanych z tym problemów społecznych i zdrowotnych.
II. Cele szczegółowe Gminnego Programu.
1. Zapobieganie używaniu substancji psychoaktywnych, w szczególności wśród dzieci i młodzieży.
2. Zmniejszenie rozmiarów uszkodzeń zdrowia spowodowanych używaniem substancji psychoaktywnych.
3. Ograniczenie zaburzeń życia rodzinnego i społecznego wywołanych używaniem substancji psychoaktywnych.
III. Zadania Gminnego Programu.
1. Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej, edukacyjnej oraz szkoleniowej w zakresie rozwiązywania problemów narkomanii, w szczególności dla dzieci i młodzieży.
2. Zwiększanie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych i osób zagrożonych uzależnieniem.
3. Udzielanie rodzinom, w których występują problemy narkomanii, pomocy psychospołecznej i prawnej.
4. Wspomaganie działań instytucji, organizacji pozarządowych i osób fizycznych, służących rozwiązywaniu problemów narkomanii.
IV. Realizatorzy Gminnego Programu:
1. Prezydent Miasta ? główny koordynator programu.
2. Komisja Pomocy Społecznej i Polityki Prorodzinnej Rady Miasta.
3. Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych przy pomocy niżej wymienionych podmiotów:
- Komendy Powiatowej Policji w Wejherowie,
- Straży Miejskiej w Wejherowie,
- Ośrodka Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Wejherowie,
- placówek oświatowo ? wychowawczych,
- kościołów i innych związków wyznaniowych,
V. Zadania Koordynatora ds. profilaktyki uzależnień.
1. Koordynacja działań w ramach Gminnego Programu.
2. Nadzór nad realizacją Gminnego Programu.
3. Przygotowanie raportu z wykonania Gminnego Programu przedstawionego Radzie Miasta przez Prezydenta Miasta do dnia 31.03.2023 r.
VI. Gminny Program Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2022.
VII. Finansowanie Gminnego Programu.
Środki na realizację Gminnego Programu pochodzić będą z budżetu Gminy, z dochodów z opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
|
Załączniki do pobrania
Pobierz | Rozpakuj |
---|---|
Pobierz spakowane pliki | Rozpakuj pliki i pobierz |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Wojciech Dzieliński | 22-12-2021 14:45 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 22-12-2021 | |
Ostatnia aktualizacja: | - | 22-12-2021 14:45 |