Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Gmina Miasta Wejherowa
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

UCHWAŁA Nr VIIk/XLV/526/2018 RADY MIASTA WEJHEROWA z dnia 29 czerwca 2018 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu określającego zasady dofinansowania zadań z zakresu modernizacji źródeł ciepła w budynkach położonych na terenie Gminy Miasta Wejherowa

Uchwała Nr VIIk/XLV/526/2018
Rady Miasta Wejherowa

z dnia 29 czerwca 2018 r.

w sprawie przyjęcia Regulaminu określającego zasady dofinansowania zadań z zakresu modernizacji źródeł ciepła w budynkach położonych na terenie Gminy Miasta Wejherowa

Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1, art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1 oraz art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j.: Dz. U. z 2018 r. poz. 994 ze zm.) i art. 400a ust. 1 pkt 21 i 22 oraz art. 403 ust. 2, 5 i 6 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (t.j.: Dz. U. z 2018 r. poz. 799 ze zm.),

Rada Miasta Wejherowa
uchwala, co następuje:

§ 1. Przyjmuje się Regulamin określający zasady dofinansowania zadań z zakresu modernizacji źródeł ciepła w budynkach położonych na terenie Gminy Miasta Wejherowa, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Wejherowa.

§ 3. Traci moc uchwała Nr VIIk/XXXVI/417/2017 Rady Miasta Wejherowa z dnia 12 września 2017 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu określającego zasady dofinansowania zadań z zakresu modernizacji źródeł ciepła w budynkach położonych na terenie Gminy Miasta Wejherowa oraz uchwała Nr VIIk/XXXVIII/439/2017 Rady Miasta Wejherowa z dnia 7 listopada 2017 r. o zmianie uchwały Nr VIIk/XXXVI/417/2017 z dnia 12 września 2017 roku Rady Miasta Wejherowa w sprawie przyjęcia Regulaminu określającego zasady dofinansowania zadań z zakresu modernizacji źródeł ciepła w budynkach położonych na terenie Gminy Miasta Wejherowa.

§ 4. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego i wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

 

 

 

Przewodniczący Rady Miasta Wejherowa


Bogdan Tokłowicz


Załącznik do uchwały Nr VIIk/XLV/526/2018
Rady Miasta Wejherowa
z dnia 29 czerwca 2018 r.

REGULAMIN OKREŚLAJĄCY ZASADY DOFINANSOWANIA ZADAŃ Z ZAKRESU MODERNIZACJI űRÓDEŁ CIEPŁA W BUDYNKACH POŁOŻONYCH NA TERENIE GMINY MIASTA WEJHEROWA
§ 1

1.  Regulamin określa zasady przyznawania dotacji celowej w ramach realizacji zadania polegającego na modernizacji źródeł ciepła w budynkach na terenie Gminy Miasta Wejherowa w ramach corocznego konkursu organizowanego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku pod nazwą ?Czyste powietrze Pomorza?, zwanego dalej konkursem.

2.  Celem konkursu jest wyłonienie spośród zgłoszonych zadań tych, których realizacja przyniesie najlepsze efekty ekologiczne wyrażone wielkością uzyskanej redukcji emisji substancji szkodliwych do atmosfery, a następnie dofinansowanie ich realizacji w formie dotacji ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku i środków budżetu Gminy Miasta Wejherowa.

3.  Do konkursu mogą być zgłaszane tylko zadania nierozpoczęte, dla których została wykonana dokumentacja fotograficzna stanu istniejącego, przedstawiająca źródło ciepła przed modernizacją.

§ 2

1.  Dofinansowaniu podlegają koszty kwalifikowane przedsięwzięć polegających na modernizacji źródeł ciepła, określanych corocznie w regulaminie konkursu pod nazwą ?Czyste powietrze Pomorza? ogłaszanym przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku.

2.  Dofinansowanie udzielane jest do kosztów kwalifikowanych, stanowiących wydatki na realizację zadania. Przez koszty kwalifikowane rozumie się wydatki poniesione na:

1)  dokumentację i nadzór techniczny, 

2)  demontaż istniejącego źródła ciepła,

3)  zakup fabrycznie nowych źródeł ciepła wraz z oprzyrządowaniem,

4)  wykonanie instalacji wewnętrznej c.o. i c.w.u.,

5)  wykonanie instalacji elektrycznej związanej z montażem ogrzewania elektrycznego.

3.  Do kosztów kwalifikowanych nie zalicza się robót wykonanych siłami własnymi wnioskodawcy.

4.  Łączna kwota dofinansowania ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku nie może przekroczyć 300.000 zł.

5.  Do konkursu mogą zostać zgłoszone zadania polegające na modernizacji systemów grzewczych poprzez likwidację kotłów i pieców opalanych węglem lub koksem i zastąpieniu ich jednym z poniższych źródeł ciepła:

1)  kotłami  opalanymi gazem czy olejem opałowym,

2)  źródłami ciepła wykorzystującymi odnawialne źródła energii (pompy ciepła, kotły opalane biomasą), z zastrzeżeniem ust. 6,

3)  podłączeniem do sieci ciepłowniczej,

4)  elektrycznymi źródłami ciepła na potrzeby ogrzewania budynków.

6.  Nie podlegają dofinansowaniu zadania polegające na montażu kotłów opalanych biomasą realizowane w miastach, za wyjątkiem montażu kotłów opalanych biomasą, spełniających wymagania opisane w rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań dla kotłów na paliwo stałe (5 klasy) (Dz. U. z 2017 r. poz. 1690).

§ 3

1.  Wysokość dofinansowania ze środków finansowych Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku może wynieść do 30% rzeczywistych kosztów kwalifikowanych poniesionych faktycznie przez wnioskodawcę, jednak w zależności od przyjętego rozwiązania wynosi nie więcej niż:

1)  kotły opalane gazem, olejem opałowym lub na biomasę:

a)  5.000 zł na jedno źródło ciepła zasilające pojedynczego odbiorcę,

b)  12.500 zł w przypadku kotłowni zasilającej budynek wielorodzinny,

2)  pompy ciepła ? 10.000 zł na jedno źródło ciepła,

3)  podłączenie do miejskiej sieci ciepłowniczej:

a)  30.000 zł na jeden węzeł o mocy do 30 kW wraz z przyłączem,

b)  50.000 zł na jeden węzeł o mocy powyżej 30 kW wraz z przyłączem,

4)  elektryczne urządzenia grzewcze na potrzeby ogrzewania budynków - 1.000 zł na jedno elektryczne urządzenie grzewcze wraz z instalacją.

2.  Wysokość dofinansowania ze środków budżetu Gminy Miasta Wejherowa wynosi 5% rzeczywistych kosztów kwalifikowanych poniesionych faktycznie przez wnioskodawcę.

3.  Przyznana kwota dotacji podlega zwrotowi w całości na zasadach określonych w ustawie z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 2077 ze zm.) w przypadku:

1)  złożenia fałszywych dokumentów i oświadczeń stanowiących podstawę wypłaty dotacji,

2)  nieprzestrzegania ustaleń niniejszego regulaminu.

§ 4

1.  Planujący modernizację źródła ciepła z nieruchomości zlokalizowanej na terenie Gminy Miasta Wejherowa powinien wystąpić do Prezydenta Miasta Wejherowa z wnioskiem o udzielenie dofinansowania na  modernizację źródła ciepła na terenie Gminy Miasta Wejherowa określonym w załączniku do niniejszego regulaminu.

2.  Warunkiem ubiegania się o otrzymanie dotacji jest:

1)  prawidłowo wypełniony formularz ? wniosek, o którym mowa w ust. 1 powyżej,

2)  dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości, w razie konieczności również dodatkowe dokumenty:

a)  w przypadku współwłasności ? pełnomocnictwo udzielone wnioskodawcy przez wszystkich pozostałych współwłaścicieli do ich reprezentowania,

b)  w przypadku, gdy wnioskodawca jest dzierżawcą lub najemcą nieruchomości lub innym posiadaczem zależnym ? kserokopia umowy (np. dzierżawy, najmu, użytkowania bądź użyczenia) wraz z pisemnym wyrażeniem zgody przez właściciela nieruchomości na realizację zadania finansowanego ze środków WFOŚiGW w Gdańsku i Gminy Miasta Wejherowa, potwierdzone za zgodność z oryginałem przez składającego wniosek,

c)  w przypadku, gdy wnioskodawca jest spadkobiercą ? kserokopia postanowienia sądu o stwierdzeniu nabycia spadku lub kserokopia notarialnego aktu poświadczenia dziedziczenia potwierdzonego za zgodność z oryginałem przez spadkobiercę,

d)  w przypadku wspólnoty mieszkaniowej ? uchwała zebrania właścicieli lokali dotycząca modernizacji źródeł ciepła w budynku/-ach,

3)  dokumentacja fotograficzna źródła ciepła przed rozpoczęciem realizacji inwestycji.

3. W przypadku stwierdzenia uchybień formalno-prawnych lub innych wad lub braków we wniosku o dofinansowanie modernizacji wymiany źródła ciepła na terenie Gminy Miasta Wejherowa, Prezydent Miasta Wejherowa wzywa wnioskodawcę do ich usunięcia w terminie 7 dni od dnia doręczania wezwania. Nieusunięcie braków w wyznaczonym terminie skutkuje pozostawieniem wniosku bez rozpoznania.

4.  O zakwalifikowaniu wniosku do realizacji wnioskodawcę powiadamia się pisemnie. Zakwalifikowane do realizacji zostaną prawidłowe i kompletne wnioski o udzielenie dofinansowania stosownie do kolejności ich wpływu, do wyczerpania puli środków, o której mowa w § 2 ust. 4 niniejszego regulaminu.

5.  Od procedury kwalifikowania wniosków i przyznawania dofinansowania nie przysługuje tryb odwoławczy.

6.  Wnioskodawcy, którego wniosek nie został zatwierdzony do realizacji nie przysługuje z tego tytułu żadne roszczenie wobec Gminy Miasta Wejherowa.

§ 5

1.  Po wykonaniu prac związanych z modernizacją źródeł ciepła w budynku/-ach, wnioskodawca zobowiązany jest przedłożyć Prezydentowi Miasta Wejherowa, nie później niż w terminie do dnia 15 listopada 2018 roku, następujące dokumenty:

1)  faktury wystawione na wnioskodawcę dokumentujące koszty poniesione na realizację inwestycji,

2)  dokument potwierdzający dokonanie zgłoszenia robót budowlanych wraz z potwierdzeniem właściwego organu o niewniesieniu sprzeciwu lub uzyskanie decyzji pozwolenia na budowę, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 - Prawo Budowlane (tj. Dz.U. z 2018 r. poz. 1202), a w przypadku złożenia jego kserokopii, przedłożenie do wglądu oryginału celem stwierdzenia zgodności kserokopii z oryginałem,

3)  zdjęcia pokazujące źródła ciepła po realizacji modernizacji.

2.  Rozliczenie dotacji nastąpi po otrzymaniu od wnioskodawcy dokumentów wymienionych w § 5 ust. 1 oraz dokonaniu rozliczenia pomiędzy Gminą Miasta Wejherowa a Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku, nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania przez Gminę Miasta Wejherowa środków z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku w ramach konkursu ?Czyste powietrze Pomorza?.

§6

1. W przypadku gdy dotacja dotyczy nieruchomości wykorzystywanych do prowadzenia działalności gospodarczej, stanowi ona pomoc de minimis, a jej udzielenie następuje na zasadach określonych w:

1)  rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. L 352, z 24.12.2013, str.1). Rozporządzenie to obowiązuje do dnia 31 grudnia 2020 r. z możliwością stosowania jego przepisów w 6-miesięcznym okresie przejściowym od daty jego wygaśnięcia,

2)  rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1408/2013 r. z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis  w sektorze rolnym (Dz. Urz. L 352, z dnia 24.12.2013, str.9),

3)  rozporządzeniu Komisji (UE) nr 717/2014 z dnia 27 czerwca 2014 r. w sprawie stosowania art. 107 i art. 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rybołówstwa i akwakultury  (Dz. Urz. L 190, z 28.06.2014, str. 45).

2.  Warunkiem rozpatrzenia wniosku o zawarcie umowy o dotację jest dodatkowo przedłożenie przez wnioskodawcę:

1)  wszystkich zaświadczeń lub oświadczeń o pomocy de minimis, pomocy de minimis w rolnictwie  i pomocy de minimis w rybołówstwie, jakie otrzymano w roku podatkowym, w którym ubiega się o pomoc oraz w dwóch poprzednich latach podatkowych albo oświadczeń o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie.

2)  informacji określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis albo w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 r. w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz.U. Nr 121, poz. 810).

§ 7

W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem ostateczne rozstrzygnięcia podejmuje Prezydent Miasta Wejherowa.


Załącznik

do Regulaminu określającego zasady

dofinansowania zadań z zakresu modernizacji źródeł

ciepła w budynkach położonych na terenie Gminy Miasta Wejherowa

?????????????.

wnioskodawca (imię i nazwisko)

?????????????.

adres wnioskodawcy

????....................................

nr telefonu

Prezydent Miasta Wejherowa

Pl. Jakuba Wejhera 8

84 ? 200 Wejherowo

WNIOSEK O UDZIELENIE DOFINANSOWANIA ZADAŃ Z ZAKRESU MODERNIZACJI űRÓDEŁ CIEPŁA W BUDYNKACH POŁOŻONYCH NA TERENIE GMINY MIASTA WEJHEROWA

1. Adres budynku podlegającego modernizacji

...............................................................................................????????????.................................................................?...........................................................................

2. Rodzaj istniejącego źródła ciepła (rodzaj opału)

?.........................................................................................................................................

rok produkcji/montażu ?....................................................................................................

moc kotła ?........................................................................................................................

3. Rodzaj źródła ciepła po modernizacji (rodzaj opału)

..................................................................?......................................................................

moc kotła ...........................................................................................................................

4. Termin realizacji modernizacji (kwartał, rok)

...........................................................................................................................................

5. Koszty kwalifikowane brutto?....?......?......?......?.............zł

Oświadczenie wnioskodawcy:

1. Oświadczam, że dane zawarte we wniosku są zgodne ze stanem faktycznym i prawnym.

????????????.

podpis wnioskodawcy


Załączniki:

1) dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości:  

a)  w przypadku współwłasności ? pełnomocnictwo udzielone przez wszystkich pozostałych współwłaścicieli do reprezentowania wnioskodawcy,

b)  w przypadku, gdy wnioskodawca jest dzierżawcą lub najemcą nieruchomości lub innym posiadaczem zależnym ? kserokopia umowy (np. dzierżawy, najmu, użytkowania bądź użyczenia) wraz z pisemnym wyrażeniem zgody przez właściciela nieruchomości na realizację zadania finansowanego ze środków WFOŚiGW w Gdańsku i Gminy Miasta Wejherowa, potwierdzone za zgodność z oryginałem przez składającego wniosek,

c)  w przypadku, gdy wnioskodawca jest spadkobiercą ? kserokopia postanowienia sądu o stwierdzeniu nabycia spadku lub kserokopia notarialnego aktu poświadczenia dziedziczenia potwierdzonego za zgodność z oryginałem przez spadkobiercę,

d)  w przypadku wspólnoty mieszkaniowej ? uchwała zebrania właścicieli lokali dotycząca modernizacji źródeł ciepła w budynku/-ach,

2) dokumentacja fotograficzna źródła ciepła sprzed  modernizacji.

 

 

 

Przewodniczący Rady Miasta Wejherowa


Bogdan Tokłowicz

 

Załączniki do pobrania

Pobierz Rozpakuj
Pobierz spakowane pliki Rozpakuj pliki i pobierz

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Wojciech Dzieliński 04-07-2018 14:32
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 29-06-2018
Ostatnia aktualizacja: - 04-07-2018 14:32