Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Gmina Miasta Wejherowa
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Wydział Spraw Obywatelskich - Dowody Osobiste,Ewidencja Ludności

Wydział Spraw Obywatelskich
 
ul 12 Marca 195
Dowody Osobiste p.04
Ewidencja Ludności p.03
tel. 058/ 677-70-12, 677-70-15 - ewidencja ludności
677-70-17- FAX
- dowody osobiste, 677-70-45
 
Kierownik: Mariola Pokraczyńska
 

Do zadań Wydziału Spraw Obywatelskich należy prowadzenie spraw z zakresu ewidencji ludności i dowodów osobistych, obywatelstwa, ładu i porządku, zgromadzeń, zbiórek publicznych, obronności, a w szczególności:

1. prowadzenie ewidencji ludności,

2. wydawanie decyzji administracyjnych orzekających w sprawach wymeldowania i zameldowania,

3. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem i unieważnianiem dokumentów tożsamości,

4. gromadzenie nadesłanych odpisów aktów nadania lub utraty obywatelstwa polskiego osobom zamieszkałym na terenie gminy,

5. prowadzenie i aktualizacja rejestru wyborców,

6. współudział w organizacji i przeprowadzeniu wyborów do Parlamentu Europejskiego, Prezydenta RP, do Sejmu i Senatu, Sejmiku Województwa Pomorskiego, Rady Powiatu Wejherowskiego, Prezydenta Miasta, Rady Miasta, miejskich jednostek pomocniczych oraz przewidzianych przepisami prawa referendów,

7. sporządzanie spisów wyborców i przygotowywanie list wyborczych stosownie do utworzonych obwodów głosowania przed wyborami do Sejmu i Senatu RP, Prezydenta RP, Parlamentu Europejskiego, Sejmiku Województwa Pomorskiego, Rady Powiatu, prezydenta miasta, Rady i rad osiedli oraz referendów,

8. prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań obronnych, a w szczególności:

 

8.1. przygotowywanie i przeprowadzanie kwalifikacji wojskowej,

8.2. prowadzenie ewidencji osób o nieuregulowanym obowiązku do służby wojskowej,

8.3. odtwarzanie ewidencji wojskowej ludności,

8.4. organizowanie doręczania kart powołania i rozplakatowywanie w trybie alarmowym,

8.5. wykonywanie zadań w zakresie planowania obronnego, związanych z akcją kurierską,

8.6. prowadzenie rejestru wniosku o udostępnienie danych osobowych;

9. przyjmowanie zawiadomień, wydawanie zezwoleń i zakazów oraz cofania zezwoleń w sprawach zgromadzeń,

10. udzielanie i cofanie zezwoleń na organizowanie i przeprowadzanie zbiórek publicznych na obszarze gminy organizacjom działającym na tym terenie oraz nadzór nad tymi sprawami,

11. przyjmowanie pism sądowych i wywieszanie ogłoszeń o ustanowieniu kuratora,

12. realizacja świadczeń rzeczowych na rzecz obrony w czasie pokoju,

13. realizacja świadczeń osobistych w czasie pokoju,

14. realizacja świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony w razie ogłoszenia mobilizacji w czasie wojny,

15. prowadzenie bieżącej aktualizacji rocznego planu świadczeń rzeczowych na dany rok,

16. prowadzenie bieżącej aktualizacji planu świadczeń rzeczowych przewidzianych do realizacji w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny,

17. rejestracja wezwań do wykonania świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony,

18. współdziałanie w zakresie świadczeń z WKU, IBiZK i jednostkami organizacyjnymi wykonującymi zadania na potrzeby obrony państwa.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Wojciech Dzieliński 27-01-2010 08:49
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 27-01-2010
Ostatnia aktualizacja: Wojciech Dzieliński 20-02-2018 11:11