Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Gmina Miasta Wejherowa
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Uchwała Nr Vk/XLVIII/517/2010 Rady Miasta Wejherowa z dnia 29 czerwca 2010 r. w sprawie uchwalenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego we fragmencie miasta Wejherowa dla działek 24/2, 23, 26/21, obr. 12; 4/27, 7/3, obr. 20

Uchwała Nr Vk/XLVIII/517/2010
Rady Miasta Wejherowa

z dnia 29 czerwca 2010 r.

w sprawie uchwalenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego we fragmencie miasta Wejherowa dla działek 24/2, 23, 26/21, obr. 12; 4/27, 7/3, obr. 20 

Na podstawie art. 20 ust. 1 i art. 27 ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. Nr 80, poz. 717 z późn. zm.) oraz art. 18 ust. 2 pkt 5 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2001 roku Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) na wniosek Prezydenta Miasta Wejherowa, 


Rada Miasta Wejherowa 
uchwala, co następuje: 
 

Rozdział 1.
USTALENIA OGÓLNE 

§ 1. 1. Zgodnie z uchwałą Nr Vk/XX/212/2008 Rady Miasta Wejherowa z dnia 29 kwietnia 2008 roku o przystąpieniu do sporządzania zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla fragmentu miasta Wejherowa, po stwierdzeniu zgodności z ustaleniami Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Wejherowa uchwalonego uchwałą nr IIIk/XXX/325/2001 Rady Miasta Wejherowa z dnia 26 czerwca 2001 roku wraz z późniejszymi zmianami, uchwala się zmianę miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego we fragmencie miasta Wejherowa dla działek 24/2, 23, 26/21, obr. 12; 4/27, 7/3, obr. 20, zwaną dalej planem. 

2. Planem jest objęty teren o powierzchni 3,59 ha. 

3. Przedmiotem planu są tereny przeznaczone pod zabudowę usługową i zieleń parkową wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i komunikacyjną. 

4. Granice planu określono na załączniku Nr 1 do uchwały. 

5. Integralnymi częściami uchwały są: 

1) rysunek planu w skali 1:1000, stanowiący załącznik Nr 1 do uchwały, 

2) rozstrzygnięcie o sposobie rozpatrzenia uwag do projektu planu, stanowiące załącznik Nr 2 do uchwały, 

3) rozstrzygnięcie o sposobie realizacji, zapisanych w planie, inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy oraz zasadach ich finansowania, zgodnie z przepisami o finansach publicznych, stanowiące załącznik Nr 3 do uchwały. 

§ 2. 1. Przebieg linii rozgraniczających dla celów opracowań geodezyjnych należy określać poprzez odczyt osi odpowiednich linii z rysunku planu. 

2. Na terenie objętym niniejszą uchwałą nie występują : 

a) elementy zagospodarowania przestrzennego wymagające rewaloryzacji, rehabilitacji i rekultywacji, 

b) formy ochrony przyrody, 

c) obiekty wpisane do rejestru zabytków, 

d) przestrzenie publiczne, 

e) tereny górnicze. 

3. Ustalenia w zakresie infrastruktury technicznej dla całego obszaru planu: 

1) zaopatrzenie w wodę - z istniejącego lub projektowanego wodociągu komunalnego zlokalizowanego w ul. Gryfa Pomorskiego, 

2) odprowadzenie ścieków sanitarnych – ścieki sanitarne należy odprowadzać do istniejącej lub projektowanej sieci kanalizacji sanitarnej zlokalizowanej w ul. Gryfa Pomorskiego, 

3) wody opadowe, pochodzące z powierzchni zanieczyszczonych wymagają oczyszczenia, zgodnie z przepisami szczególnymi. Do czasu realizacji kanalizacji deszczowej dopuszcza się odprowadzenie wód opadowych powierzchniowo. W celu zapobieżenia spływu wód opadowych na sąsiednie działki inwestor winien zastosować na swojej działce studnie chłonne lub zbiorniki. Docelowo obowiązuje odprowadzenie wód opadowych do projektowanej kanalizacji deszczowej w ul. Gryfa Pomorskiego lub istniejącego systemu rowów melioracyjnych i projektowanych stawów retencyjnych, 

4) zaopatrzenie w ciepło – ustala się indywidualne, niskoemisyjne lub nieemisyjne sposoby zaopatrzenia w ciepło, wykorzystujące najnowsze technologie grzewcze o wysokiej sprawności z zastosowaniem paliw ekologicznych; zaleca się zaopatrzenie w ciepło z ciepłowni miejskiej, 

5) usuwanie stałych odpadów komunalnych - po segregacji na obszarze nieruchomości, odpady te winny być zagospodarowywane przez specjalistyczne przedsiębiorstwa, 

6) telekomunikacja - z istniejącej lub projektowanej sieci kablowej zlokalizowanej w ul. Gryfa Pomorskiego, 

7) zaopatrzenie w gaz - z istniejącej lub projektowanej sieci gazowej znajdującej się w ul. Gryfa Pomorskiego, 

8) zaopatrzenie w energię elektryczną: 

a) przewiduje się zasilanie w energię elektryczną na podstawie warunków przyłączeniowych, określonych przez dostawcę, 

b) przewiduje się budowę sieci SN i NN w ul. Gryfa Pomorskiego oraz w trasach wynikających ze szczegółowych uzgodnień na etapie projektowania, 

c) dopuszcza się przebudowę i zastępowanie istniejących sieci elektroenergetycznych odcinkami nowymi, 

d) dopuszcza się możliwość budowy stacji transformatorowych na terenie 2UK, 

9) dopuszcza się budowę nowych oraz wykorzystanie, przebudowę, rozbudowę i ewentualną likwidację istniejących sieci uzbrojenia terenu, urządzeń inżynierskich; dopuszcza się realizację innych sieci niskonapięciowych dla telekomunikacji, telewizji kablowej, domofonów, ochrony obiektów i innych; dopuszcza się realizację innych urządzeń infrastruktury technicznej, wynikających z technicznych warunków realizacji inwestycji i przepisów szczególnych. 

4. Ustalenia w zakresie zasad i warunków podziału nieruchomości dla całego obszaru planu: 

1) minimalna wielkość działki usługowej: 500m2 ; wielkość powyższa nie dotyczy podziału w celu powiększenia sąsiedniej nieruchomości przeznaczonej na cele usługowe, 

2) minimalna szerokość frontu działki usługowej: 16m, 

3) kąt położenia poprzecznych granic działki usługowej w stosunku do przyległych linii rozgraniczających ulice: od 30° do 150°, 

4) obowiązuje zakaz podziału działki przeznaczonej na zieleń parkową, 

5) dla działek przeznaczonych pod infrastrukturę techniczną i komunikacyjną nie ustala się zasad i warunków podziału nieruchomości. 

5. Ustalenia w zakresie ochrony środowiska dla całego obszaru planu: 

1) należy zapewnić spójny system gospodarki wodami gruntowymi i powierzchniowymi, 

2) należy zabezpieczyć odpływ wód opadowych w sposób chroniący teren przed erozją wodną oraz przed zaleganiem wód opadowych, 

3) wody opadowe z powierzchni utwardzonych, dróg i parkingów przed odprowadzeniem do kanalizacji lub do gruntu muszą być podczyszczone w stopniu zapewniającym spełnienie wymagań określonych w obowiązujących przepisach, 

4) projektowane użytkowanie i zagospodarowanie terenu nie może stanowić źródła zanieczyszczeń dla środowiska gruntowo – wodnego. Należy zastosować takie rozwiązania techniczne, technologiczne i organizacyjne, aby przeciwdziałać zagrożeniom środowiskowym z racji dopuszczonej funkcji, 

5) na terenach przewidzianych pod zainwestowanie, o ograniczonej przydatności do zabudowy ze względu na wysoki poziom wód gruntowych (poniżej 1,00m p.p.t. na terenie 2UK i 0,50m p.p.t. na terenie 1ZZ/ZP), dla posadowionych obiektów, na etapie projektów budowlanych zaleca się sporządzenie oceny warunków geologiczno-inżynierskich w formie dokumentacji geologiczno-inżynierskiej, 

6) wymagane jest bezwzględne zachowanie i podtrzymanie trwałości pozostałych fragmentów osnowy ekologicznej w postaci izolowanych kęp roślinności, nieużytków i założeń parkowych, z poszukiwaniem możliwości odtworzenia powiązań omijających strefy zabudowane kubaturowo. Należy wprowadzać zadrzewienia, zakrzewienia i zadarnienia w celu odbudowy ciągłości naturalnych powiązań ekologicznych. Realizacja powyższego ustalenia winna być realizowana poprzez zachowanie na terenie projektowanej zabudowy usługowej minimum 50% obszaru działki jako powierzchni biologicznie czynnej, a na terenie zieleni urządzonej minimum 90% obszaru działki jako powierzchni biologicznie czynnej. W celu zapewnienia swobodnego przemieszczania się fauny obowiązuje zakaz realizacji pełnych ogrodzeń z ławami fundamentowymi lub cokołami wystającymi ponad poziom terenu, 

7) należy chronić istniejące podmokłości, cieki wodne i zadrzewienia w celu zachowania bioróżnorodności przyrodniczej, 

8) zaleca się ochronę istniejących terenów zieleni. Nowe nasadzenia powinny obejmować gatunki roślin zgodnych z charakterem siedliska i zasięgiem geograficznym, 

9) przy realizacji ustaleń studium należy uwzględniać przepisy dotyczące ochrony gatunkowej roślin, zwierząt i grzybów tj.: Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 9 lipca 2004 roku w sprawie gatunków dziko występujących roślin objętych ochroną (Dz.U. Nr 168, poz. 1764), Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 28 września 2004 roku w sprawie gatunków dziko występujących zwierząt objętych ochroną (Dz.U. Nr 220, poz. 2237) i Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 9 lipca 2004 roku w sprawie gatunków dziko występujących grzybów objętych ochroną (Dz.U. Nr 168, poz. 1765) oraz ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 roku o ochronie zwierząt (Dz.U. z 2003 roku Nr 106, poz. 1002 ze zm.), 

10) budowa sieci kanalizacji sanitarnej winna być prowadzona wyprzedzająco w stosunku do realizacji planowanej zabudowy terenu, 

11) uciążliwość inwestycji mogących znacząco oddziaływać na środowisko w rozumieniu przepisów o ochronie środowiska należy minimalizować w sposób określony w przepisach o ochronie środowiska, 

12) zasięg uciążliwości dla środowiska prowadzonej działalności usługowej lub zastosowanych technologii winien być bezwzględnie ograniczony do granic obszaru, do którego inwestor posiada tytuł prawny a znajdujące się na tym terenie budynki i pomieszczenia przeznaczone na pobyt ludzi winny być wyposażone w techniczne środki ochrony przed tymi uciążliwościami, 

13) wyklucza się magazynowanie i składowanie substancji oraz odpadów niebezpiecznych z wyjątkiem czasowego zbierania odpadów powstałych w wyniku prowadzonej działalności usługowej, 

14) wyklucza się wykorzystywanie i wbudowywanie w procesie inwestycyjnym odpadów niebezpiecznych, 

15) gospodarka odpadami winna być zgodna z przepisami o odpadach i ochronie środowiska, 

16) obszar planu znajduje się w granicach obszaru Głównego Zbiornika Wód Podziemnych Nr 110. Granicę obszaru ochronnego zbiornika określa Decyzja Ministra Środowiska Nr DGkdh/Bj/489-6273/2000 z dnia 08 czerwca 2000 roku. W związku z powyższym należy stosować wszelkie rozwiązania techniczne, technologiczne i organizacyjne, gwarantujące zabezpieczenie przed zanieczyszczeniem warstwy wodonośnej. Obowiązują ograniczenia i zakazy związane z ochroną zasobów wód podziemnych, zgodnie z przepisami szczególnymi. 

6. Ustalenia w zakresie obsługi komunikacyjnej dla całego obszaru planu: 

1) stan prawny dróg wewnętrznych, wydzielanych na terenie planu, powinien zapewniać możliwość obsługi komunikacyjnej wszystkich terenów do nich przyległych, 

2) lokalizacja miejsc postojowych w obrębie działek własnych, w ilości odpowiadającej programowi inwestycji, tj.: 

a) dla zabudowy usługowej należy przyjąć minimum 2 miejsca na 100m2 powierzchni użytkowej budynku i 1 miejsce na 10 zatrudnionych, jednocześnie nie mniej niż 2 miejsca na 1 punkt usługowy, 

b) przez miejsce postojowe należy rozumieć zorganizowane stanowisko parkingowe w garażu lub na terenie. 

7. Ustalenia inne dla całego obszaru planu: 

1) obowiązuje zakaz lokalizacji nowych, napowietrznych i naziemnych sieci infrastruktury technicznej; powyższy zakaz nie dotyczy sieci modernizowanych lub przebudowywanych, 

2) drogi pożarowe należy wyznaczyć zgodnie z przepisami szczególnymi. Przeciwpożarowe zaopatrzenie wodne winno odpowiadać przepisom szczególnym. Odległości między zewnętrznymi ścianami budynków winny być zgodne z przepisami szczególnymi, 

3) obowiązuje zakaz budowy prefabrykowanych ogrodzeń żelbetowych, 

4) obowiązuje zakaz lokalizacji reklam; dopuszcza się wyłącznie lokalizację szyldów umieszczonych na ścianach zewnętrznych budynków, każdy o wielkości maksymalnej 0,5m2 ; rozplanowanie szyldów winno stanowić jednolitą kompozycję, nie szpecącą elewacji budynków, 

5) ilekroć w uchwale jest mowa o budynkach gospodarczych – rozumie się przez to budynki wolno stojące typu: komórka, składzik na opał, garaż itp. Dopuszcza się realizacje budynków gospodarczych wyłącznie na działkach o powierzchni powyżej 600m2 . 

Rozdział 2.
USTALENIA SZCZEGÓŁOWE 

§ 3. Ustalenia dla terenu o symbolu 1ZZ/ZP o powierzchni 2,09 ha: 

1) obszar bezpośredniego zagrożenia powodzią z dopuszczeniem zachowania istniejącej zieleni i małej architektury w formie zieleni parkowej, 

2) na terenie dopuszcza się realizację imprez masowych, 

3) w związku z bezpośrednim zagrożeniem powodzią obowiązują nakazy i zakazy zgodne z przepisami szczególnymi. 

§ 4. 1. Ustalenia dla terenu o symbolu 2UK o powierzchni 1,50 ha: 

1) teren projektowanej zabudowy usługowej kultu religijnego z dopuszczeniem funkcji towarzyszących (plebania, szkółka parafialna, dom pielgrzyma, przytułek, klasztor, sklep z dewocjonaliami itp.). Dopuszcza się wyłącznie działalność usługową nieuciążliwą dla zabudowy mieszkaniowej, 

2) na terenie dopuszcza się realizację imprez masowych, 

3) obowiązuje zabudowa wolno stojąca, 

4) obowiązuje maksymalna nieprzekraczalna linia zabudowy zgodna z rysunkiem planu, 

5) należy zachować minimum 50% obszaru działki jako powierzchnię biologicznie czynną, 

6) obowiązuje maksymalny procent powierzchni zabudowy na działce 40%, 

7) dla nowej zabudowy obowiązuje poziom posadzki parteru: maksymalnie 1,20m n.p.t. 

8) dla budynków usługowych (za wyjątkiem budynku kościoła) obowiązuje wysokość zabudowy, liczona od poziomu terenu przy najniżej położonym wejściu do budynku do najwyższej kalenicy: minimalnie 9,0m , maksymalnie 13,0m; dla budynków gospodarczych obowiązuje wysokość zabudowy: maksymalnie 5,0m ; dla budynku kościoła obowiązuje wysokość zabudowy: maksymalnie 30,0m, 

9) zaleca się lokalizację dominanty wysokościowej zgodnie z rysunkiem planu. Przez dominantę wysokościową należy rozumieć wieżę zegarową, dzwonnicę, sygnaturę itp. 

10) dla budynków usługowych (za wyjątkiem budynku kościoła) obowiązują minimalnie dwie kondygnacje nadziemne, maksymalnie trzy kondygnacje nadziemne, w tym poddasze użytkowe; dla budynków gospodarczych obowiązuje jedna kondygnacja nadziemna; obowiązuje zakaz podpiwniczenia budynków; dla budynku kościoła nie ustala się ilości kondygnacji, 

11) dla budynków usługowych (za wyjątkiem budynku kościoła) obowiązują dachy strome, dwuspadowe lub czterospadowe, proste lub naczółkowe, symetryczne, o kątach nachylenia od 21° do 45°, z dopuszczeniem wybudówek. W przypadku rozbudowy i nadbudowy istniejących budynków, w tym budynków bliźniaczych, dobudowane fragmenty obiektów winny być przekryte dachami tworzącymi wraz z dachami istniejącymi jednolity układ w zamyśle architektonicznym. Główne kalenice budynków stanowiących pierzeję ulicy winny być równoległe do tej ulicy. Dachy strome winny być kryte dachówką lub blachodachówką. Kolory pokryć dachowych winny ograniczać się do naturalnych kolorów materiału ceramicznego (czerwienie i brązy) oraz do czerni i grafitu. Dopuszcza się montaż okien połaciowych i budowę lukarn; lukarny winny mieć dachy pulpitowe, albo dwuspadowe symetryczne o kalenicach prostopadłych do kalenicy głównego dachu. Dla budynku kościoła nie ustala się kształtów dachów, materiałów i kolorów pokrycia, 

12) obowiązują elewacje zewnętrzne wykończone szlachetnymi materiałami: tynkiem, kamieniem, klinkierem, drewnem itp. 

2. Ustalenia w zakresie obsługi komunikacyjnej – obsługa w oparciu o projektowane zjazdy z ul. Gryfa Pomorskiego. 

Rozdział 3.
USTALENIA KOŃCOWE 

§ 5. 1. Ustala się stawkę, służącą do naliczania jednorazowej opłaty w stosunku do wzrostu wartości nieruchomości, w momencie zbywania nieruchomości przez obecnego właściciela: 

1) 0% - dla terenu o symbolu 1ZZ/ZP, 

2) 30% - dla terenu o symbolu 2UK, za wyjątkiem gruntów stanowiących własność gminy, dla których ustala się stawkę 0%. 

§ 6. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Wejherowa. 

§ 7. 1. Uchwała wchodzi w życie po upływie 30 dni od ogłoszenia jej w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego. 

2. Uchwała podlega publikacji na stronie internetowej Miasta Wejherowa. 

 

 

Przewodniczący Rady Miasta Wejherowa 

Piotr Bochiński

 

Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr Vk/XLVIII/517/2010
Rady Miasta Wejherowa
z dnia 29 czerwca 2010 r.

rysunek planu w skali 1:1000 


Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr Vk/XLVIII/517/2010
Rady Miasta Wejherowa
z dnia 29 czerwca 2010 r.

Rozstrzygnięcie Rady Miasta Wejherowa w sprawie uwag do projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego we fragmencie miasta Wejherowa dla działek 24/2, 23, 26/21, obr. 12; 4/27, 7/3, obr. 20 

Rada Miasta Wejherowa po zapoznaniu się z dokumentacją formalno – prawną planu oraz protokołem z dyskusji publicznej nad projektem zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego we fragmencie miasta Wejherowa dla działek 24/2, 23, 26/21, obr. 12; 4/27, 7/3, obr. 20 rozstrzyga, co następuje: 

1) Zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. Nr 80, poz. 717 z późn. zm.) rozstrzygnięcie o rozpatrzeniu uwag do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego we fragmencie miasta Wejherowa dla działek 24/2, 23, 26/21, obr. 12; 4/27, 7/3, obr. 20 jest załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały. 

2) W okresie wyłożenia do publicznego wglądu projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego we fragmencie miasta Wejherowa dla działek 24/2, 23, 26/21, obr. 12; 4/27, 7/3, obr. 20 – w dniach od 14 maja 2010 roku do 4 czerwca 2010 roku oraz w ciągu 14 dni po wyłożeniu, to jest do dnia 18 czerwca 2010 roku, do ustaleń projektu planu nie wniesiono uwag, o których mowa w art. 18 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. 

 

 

Przewodniczący Rady Miasta Wejherowa 

Piotr Bochiński

 


Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr Vk/XLVIII/517/2010
Rady Miasta Wejherowa
z dnia 29 czerwca 2010 r.

Rozstrzygnięcia Rady Miasta Wejherowa o sposobie realizacji i zasadach finansowania inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy, zapisanych w zmianie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego we fragmencie miasta Wejherowa dla działek 24/2, 23, 26/21, obr. 12; 4/27, 7/3, obr. 20 

Na obszarze planu nie występują urządzenia z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy. 

 

 

Przewodniczący Rady Miasta Wejherowa 

Piotr Bochiński

 

Załączniki do pobrania

Pobierz Rozpakuj
Pobierz spakowane pliki Rozpakuj pliki i pobierz

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Wojciech Dzieliński 06-07-2010 10:47
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 06-07-2010
Ostatnia aktualizacja: - 06-07-2010 10:47