Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Gmina Miasta Wejherowa
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

[Zakończono] ASYSTENT RODZINY w MOPS Wejherowo

DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W WEJHEROWIE

UL. KUSOCIŃSKIEGO 17, 84 – 200 WEJHEROWO

OGŁASZA REKRUTACJĘ NA STANOWISKO

 

ASYSTENT RODZINY – umowa zlecenie
w ramach Resortowego programu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej na rok 2015 – asystent rodziny i koordynator rodzinnej pieczy zastępczej”

 

OFERTA Z DNIA 08.07.2015 r.


1. Wymagania niezbędne:
a) wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca
socjalna, lub
b) wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub
rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną, lub studiami
podyplomowymi obejmujący zakres programowy szkolenia określony na podstawie ust. 3 i udokumentuje
co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub

c) wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną  i udokumentuje co najmniej
3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
d) osoba nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona
ani ograniczona;
e) osoba wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika
z tytułu egzekucyjnego;
f) osoba nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo
skarbowe;
g) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych;
h) nieposzlakowana opinia.

 

2. Wymagania dodatkowe:
a) znajomość regulacji prawnych z zakresu: wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy
społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania
alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, przepisów o ochronie danych osobowych;

b) umiejętność obsługi komputera;
c) łatwość nawiązywania kontaktów interpersonalnych;
d) umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem trudnym, odporność na stres;
e) wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny;
f) znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z innymi jednostkami
i instytucjami;
g) samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy, kreatywność;
h) umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną;
i) wysoka kultura osobista.

3. Do zadań asystenta rodziny należy w szczególności:

1) opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym, o którym mowa w art. 11 ust. 1 ustawy (plan pracy z rodziną obejmuje zakres realizowanych działań mających na celu przezwyciężenie trudnych sytuacji życiowych, a także zawiera terminy ich realizacji i przewidywane efekty);

2) opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;

3) udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;

4) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;

5) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;

6) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;

7) wspieranie aktywności społecznej rodzin;

8) motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;

9) udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;

10) motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;

11) udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;

12) podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;

13) prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;

14) prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;

15) dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku, i przekazywanie tej oceny OPS;

16) monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;

17) sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;

18) współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;

19) współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. Nr 180, poz. 1493, z późn. zm.), lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.

4. Informacje dodatkowe:

1) Asystent rodziny, wykonując czynności w ramach swoich obowiązków, korzysta z ochrony przewidzianej dla funkcjonariuszy publicznych.

2) Praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego na terenie gminy, w której praca ta jest prowadzona.

3) Asystent rodziny nie może prowadzić postępowań z zakresu świadczeń realizowanych przez gminę.

4) Asystent rodziny jest obowiązany do systematycznego podnoszenia swoich kwalifikacji w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną, w szczególności przez udział w szkoleniach oraz samokształcenie.

5) Asystent rodziny prowadzi pracę z rodziną w miejscu jej zamieszkania lub w miejscu wskazanym przez rodzinę.

6) Jednostki administracji rządowej i samorządowej, właściwe organizacje pozarządowe , podmioty i osoby specjalizujące się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny lub podmioty, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną - udzielają asystentowi rodziny odpowiedniej pomocy w wykonywaniu czynności zawodowych.

7) Liczba rodzin, z którymi jeden asystent rodziny może w tym samym czasie prowadzić pracę, jest uzależniona od stopnia trudności wykonywanych zadań, jednak nie może przekroczyć 20.

8) Asystentowi rodziny nie przysługuje zwrot kosztów przejazdu do miejsca wykonywania przez niego usług asystenta rodziny.

5. Wymagane dokumenty:

1) życiorys – curriculum vitae, list motywacyjny podpisane odręcznie;
2) kserokopie świadectw pracy;
3) kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie;
4) kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach;
5) oświadczenie o niekaralności za przestępstwo umyślne lub umyślne przestępstwo skarbowe;
6) oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw
publicznych,
7) oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza
rodzicielska nie jest mu zawieszona ani ograniczona;
8) oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek
w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
9) oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zatrudnienia.

 

Wymagane dokumenty: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej, powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2014 r. poz. 1182 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 21.11.2008 r. o pracownikach samorządowych (tekst jedn. Dz. U. z 2014 r. poz. 1202)".

Praca asystenta będzie wykonywana w ramach umowy zlecenia – przewidywany okres zatrudnienia 01.08.2015 r. - 31.12.2015 r.

Osoby zainteresowane prosimy o składanie dokumentów aplikacyjnych osobiście w zamkniętej zaadresowanej kopercie w siedzibie Ośrodka lub przesłać pocztą na adres Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wejherowie, 84-200 Wejherowo, ul. Kusocińskiego 17, z dopiskiem: „Dotyczy rekrutacji na stanowisko Asystent rodziny”
w terminie do dnia 20.07.2015 r.

Aplikacje, które wpłyną do Ośrodka po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

Osoby spełniające wymagania formalne określone w ogłoszeniu zostaną powiadomione telefonicznie lub drogą elektroniczną o terminie i miejscu kolejnego etapu rekrutacji. Osoby, które nie spełnią wymagań formalnych, nie będą informowane.

Informacja o wyniku rekrutacji będzie umieszczana na stronie internetowej Ośrodka oraz na tablicy informacyjnej Ośrodka.
 

Dokumenty kandydatów będą przechowywane w Dziale Administracyjnym Ośrodka przez okres przez okres przewidziany w Instrukcji kancelaryjnej. W okresie tym, kandydaci będą mogli dokonywać odbioru swoich dokumentów. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej nie odsyła dokumentów kandydatom.

Po upływie okresu przewidzianego Instrukcją kancelaryjną nieodebrane przez kandydatów dokumenty zostaną protokolarnie zniszczone.

 

 

Dyrektor

Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wejherowie
Anna Kosmalska

Wejherowo, dnia 08.07.2015 r.


INFORMACJA O WYNIKACH REKRUTACJI

Kandydata na wolne stanowisko pracy w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Wejherowie

 

Asystent rodziny – umowa zlecenie

Informujemy, że w wyniku zakończenia procedury rekrutacji na ww. stanowisko zostały wybrane Panie: Bożena Skupień zamieszkała w Redzie i Żaneta Rohde-Makurat zamieszkała w Wejherowie.

 

Uzasadnienie dokonanego wyboru:
Wybrane osoby spełniają wymagania formalne oraz posiadają wykształcenie i doświadczenie, które pozwala na podjęcie pracy na stanowisku asystenta rodziny.

 

Dyrektor

Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wejherowie

Anna Kosmalska

Wejherowo, dnia 22.07.2015 r.

 

 

 

 

 

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Wojciech Dzieliński 08-07-2015 11:40
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 08-07-2015
Ostatnia aktualizacja: Wojciech Dzieliński 22-07-2015 14:30